Translate

вівторок, 1 жовтня 2013 р.

Літак стрімкий

Літак "Стрімкий"

Колись, дуже давно, коли я ходив до школи в клас 6-7, це 1986-1987. Переробив з фабричного "Планетоходу"
, яким можна керувати за допомоги пульта, що на дротах, радіокерований "Планетохід" з однією командою. Коли тиснеш на кнопку передавача, вимикається один двигун і "Планетохід" повертає. Ото і все. На той час це максимум що я міг зробити. А мрія була зробити радіокерований літак. На той час це було не реально по технічним і матеріальним причинам.

Декілька років назад був учасником "Першого Відкритого Кубка Києва" по картонним моделям-копіям. Зі мною пішов брат і його колега, і сусід, Дмитро, просто подивитись, як глядачі. Після конкурсу  поїхали до брата на вечерю і Дмитро був з нами. Дмитро, розповів, що захоплюється радіокерованими літаками. Пішли до нього в гості, він все показав і розказав. Я дуже зацікавився, але не накинувся зразу теж робити літаки. Ідею виношував два роки.

І коли "дозрів" почав скуповувати потрібну апаратуру, шукати інформацію, обирати першу модель, скуповувати матеріал і таке інше. Першу закупівлю зробив ще навесні 2013 року в інтернет-магазині "ХобіКінг". А перший політ здійснив вже аж 29 вересня 2013 року.

По порадам приятеля Дмитра і на форумі "Моделка" вирішив будувати літак-тренер "Стрімкий" простий як в будуванні так і в керуванні. Якраз те що треба для махрового новачка.

Знову ж таки по порадам досвідчених "пілотів" визначився з апаратурою, яку потрібно придбати:
Регулятор потужності двигуна Hobby King 30A ESC 3A UBEC - 1 шт.
Сервоприводи HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo - 4 шт. (три на літак + один на запас)
Двигун D2830-11 1000kv Brushless Motor - 1 шт.
Передавач з приймачем Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1 OR 2) (v2 Firmware) - 1 шт.
Детектор напруги TURNIGY 3~8S Voltage Detector - 1 шт. (не обов'язково)
Акумулятор в літак ZIPPY Flightmax 2800mAh 3S1P 30C - 2 шт.
Кабель та USB адаптер для льотного симулятора USB Simulator Cable RealFlight G4.5 - 1 шт.
Зберігач гвинта 3.17mm Prop Saver w/ Adapter & 3 bands - 1 шт. (це щоб не зламати гвинт і двигун, брати більше, бо адаптер загубив при першому польоті)
Запчастини до сервоприводів HXT900 Replacement Gear Set - 2 шт.
Зарядний пристрій Turnigy Accucel-6 50W 6A Balancer/Charger w/ accessories - 1 шт.
Карбонові тяги Carbon Fiber Rod (solid) 1.5x750mm - 2 шт. (але застосував звичайні скріпки для тяг, так що можна не купувати)
"Кабанчики" Control Horns 16x20mm (10pcs) - 1 пачку (10 шт.)
Пробка-зв'язка Linkage Stopper D2.1mm (10sets) - 1 пачка (10 шт.)
Акумулятор в передавач ZIPPY Flightmax 2500mAh Transmitter Pack (Futaba/JR) - 2 шт.
Гвинти APC style propeller 9x6-E - треба купувати декілька різних щоб підібрати (наприклад 8Х6, 9Х6 і 10Х6)
Роз'єми "тато" ХТ60 Male XT60 connectors (5pcs/bag) GENUINE - 1 пачка (5 шт.)
Роз'єм "мама" ХТ60 Female XT60 connectors (5pcs/bag) GENUINE - 1 пачка (5 шт.)
Конектори для двигуна Individual HXT 3.5mm connector for motor/ESC (12pc) (EU warehouse) - 1 пачка (12 шт.)
Конектори для сервоприводів Servo Terminals (Futaba) Gold Plated (10pairs/set) - 1 пачка (10 шт.)
Дроти для сервопривода Flat 26AWG servo wire 1mtr (R/O/B) - 2 метра (як маєте дроти типу шлейфа, то не треба)
Портативний контроль стану батареї Battery Monitor 2-6S - 1 шт.

Креслення до літака брав на форумі "Моделка" . Методу складання запозичив на "Вільний вітер" .

Поки поступово складав літак, тренувався літати на симуляторі "AeroFly Professional Deluxe". Завантажити можна на просторах інтернету.


Трішки світлин мого літака
Склеювання центроплану і крил.


Примірювання хвостової частини до центроплану.
Повністю готовий до польоту.

Відео-огляд літака


Перші "політушки". Сам політ майже не видно.


Перший запуск з руки я попросив зробити одного чоловіка, що вже був на "політушках" і літав на своєму літаку. Але стався нещасний випадок і гвинтом поранило сильно руку йому. Дуже шкода що так сталось. 
Не зважаючи на те, другий запуск, вже інший досвідчений "літун" Олександр, який взявся мені допомогти, пройшов дуже вдало. І я сам політав непогано і ідеально сів літаком. Що для першого разу досить не погано. Але другий політ, склався не вдало. Мабуть я уявив себе мегакрутим пілотом і при спробі зробити "бочку" літак завалило в "моркву" і він розбився на друзочки. Вся електроніка залишилась цілою. 

Розбитий літак.


Але я не дуже розстроївся. За два дні вже відновив літак. При нагоді знову політаю. Вже сподіваюсь на свою обачність і набутий досвід. І літак послужить мені довго.
Це те що залишилось від старого, розбитого Стрімкого. І піде як донорські частини на новий.
Ось він, відновлений літак.
Відновлений "Стрімкий" готовий до польоту.
Політ (зліт - посадка) "Стрімкого"

30.10.2013
Придумав як транспортувати літак на велосипеді.
Поєднав покатушку з політушкою.
Зробив пікнік.
Відлітав на одному акумуляторі 25 хвилин. Поміняв акумулятор і при запуску гвинтом вдарило по пальцю. Палець поранений, моторама окремо. Зібрався і поїхав додому ремонтувати літак і заживляти палець.

Немає коментарів:

Дописати коментар